Responsabilitatea socială și implicarea tinerilor în societate, din perspectiva Kaufland România, sponsor principal al competiției de baschet CUPA EDU, Ediția 2018

Responsabilitatea socială și implicarea tinerilor în societate, din perspectiva Kaufland Romania, sponsor principal al competiției de baschet CUPA EDU, Ediția 2018:

1. CUPA EDU: Care este politica de responsabilitate socială adoptată de KAUFLAND ROMÂNIA sau, cu alte cuvinte, ce tipuri de proiecte susțineți și în ce domenii?

Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România: La Kaufland România educația, sănătatea, cultura, societatea și protecția mediului reprezintă pilonii noștri de dezvoltare comunitară, deoarece încapsulează cele mai multe nevoi identificate în rândul beneficiarilor noștri. Urmărind acești piloni, răspundem proactiv nevoilor, dar ne concentrăm și pe proiecte care garantează nu numai prezentul, ci și viitorul.

2. CUPA EDU: ÎN STARE DE BINE reprezintă o șansă extraordinară pentru multe ONG-uri din România. Povestiți-ne puțin despre acest program.

Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România: Programul #Instaredebine este sprijinit de Kaufland România și implementat de Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile. Kaufland contribuie cu suma de 1 milion de euro acest program care oferă organizațiilor neguvernamentale din România granturi nerambursabile, pe parcursul anului 2018, pentru a derula proiecte sustenabile pentru România. Aș vrea să vă spun povestea acestui proiect. La departamentul de CSR întâlneam mereu oameni cu proiecte frumoase, care voiau să investească, dar în care nu investea nimeni. Într-o zi, ne-am gândit, trebuie să facem ceva. Noi suntem unul dintre cei mai mari susținători ai ONG-urilor din România, sprijinim peste 200 de proiecte pe an. Așa am creat programul de finanțare cu 1 milion de euro – #Instaredebine. Acest program a fost creat pentru toate ONG-urile care dezvoltă proiecte în domeniile cultură, sport și viață sănătoasă – domenii esențiale pentru un stil de viață deplin.

3. CUPA EDU: Dacă ar trebui să alegeți doar trei, care ar fi criteriile esențiale pe care ar trebui să le îndeplinească un ONG care își caută surse de finanțare?

Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România: Sustenabilitate, programul dezvoltat să răspundă unui număr cât mai mare de beneficiari, să schimbe vieți.

4. CUPA EDU: Dacă ne-am raporta la un „cetățean activ” model, ce v-ați dori să vedeți mai des la adulții din România? Dar la tineri?

Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România: Eu zic ca în România suntem pe drumul cel bun. Este important să fim responsabili, să ne implicăm, începând cu propria noastră casă, cu propriul nostru birou, coborând apoi in jurul locuinței, pe strada, în orașul în care locuim.

5. CUPA EDU: Ce mesaj aveți pentru tinerii care își folosesc timpul și pentru a îi ajuta pe cei din jurul lor?

Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România: Studii recente spun că voluntariatul și implicare sunt condiții esențiale pentru fericirea personală.